Jytyn luottamusmiesvaalit

Oletko sinä Jytyn uusi luottamusmies?

Jytyn pääluottamusmies toimii työpaikallasi sinun ja muiden jytyläisten edunvalvojana. Jyty Metropolin luottamusmiesten pääasiallisena tehtävänä on toimia yhteistoimintahenkilönä työnantajan yhteistyökumppanina henkilöstöön liittyvissä asioissa.

Kun tarvitset neuvoa ja apua, ota ensimmäiseksi yhteyttä työpaikkasi pääluottamusmieheen. Hänen tehtävänään on huolehtia, että työnantaja noudattaa sovittuja sopimuksia ja palvelussuhteen ehtoja. Pääluottamusmies ja luottamusmies toimii kiinteästi myös oman yhdistyksesi toiminnassa. Luottamusmiehen työ on hieno näköalapaikka, jossa on mahdollista vaikuttaa työpaikallasi tapahtuviin asioihin ja olla työkavereidesi tukena eri tilanteissa.

Asetu ehdolle!

Jytyn vaalitoimikunta järjestää luottamusmiesvaalit työpaikalla. Ehdolleasettuminen luottamusmiesvaalissa on helppoa. Ehdokkaaksi haluavan tulee toimittaa ehdokassuostumuslomake vaalitoimikunnalle ennen ehdolleasettumisajan päättymistä. Äänioikeutettuja luottamusmiesvaalissa ovat ne Jytyn jäsenet, jotka ovat vaalin toimittamisajankohtana palvelussuhteessa työnantajaan. Vaalitavasta ja vaalin ajankohdasta päättää vaalitoimikunta.

Liiton lisäksi Jyty Metropoli ja oma ammattiosastosi tiedottaa sinua kaikiin vaaleihin liittyvissä asioissa.

Jos haluat lisätietoa ehdolle asettautumisesta, olethan yhteydessä ammattiosastoosi, yhdistyksen toimistoon tai yhdistyksen puheenjohtajaan!